Lwala Meisjesschool

Sinds 2013 ondersteunt Stichting Chica de Lwala Girls Primary School met schoolmaterialen. De Lwala School is een meisjesschool in het Kaiberamaido district in het oosten van Oeganda.
Om ervoor te zorgen dat de meiden geen enkele les missen, zorgt Stichting Chica sinds 2016 ook voor voldoende wasbaar maandverband voor de hoogste klassen.

Jehiel School

Jehiel Nursery and Primary School is een basisschool gelegen in een zeer afgelegen gebied binnen het Amuria District in het oosten van Oeganda. Op de school krijgen op dit moment tussen de 200 en 300 kinderen basisonderwijs.
De schoolkosten, salarissen en de schoolmaterialen worden volledig gefinancierd door de community. Echter de grashutten die nu dienen als klaslokalen zijn in zeer slechte staat en moeten in de komende jaren vervangen worden door stenen. Hier heeft de community zelf niet voldoende geld voor.
ACTIE: Bouw lokalen kleuterklassen
  • Op de Jehiel School bestaan de klaslokalen voor de kleuterklassen nog uit grashutten. Door hevige regenval de laatste maanden, zijn deze grotendeels verwoest. Door die verwoesting komt de school op dit moment goede lokalen te kort. Graag willen we daarom zo snel mogelijk verder gaan met de bouw van 3 lokalen voor de kleuterklassen.

BEKIJK DE ACTIEPAGINA

Kalaki Unity School

Stichting Chica wil alle kinderen een kans op onderwijs bieden. In Oeganda moeten kinderen lange afstanden lopen om naar school te gaan. Dit kunnen ze niet op jonge leeftijd. Door een school dichterbij te bouwen, kunnen ook deze kinderen naar school.
Daarnaast heeft het als voordeel dat als er meer scholen zijn, de klassen kleiner worden en er meer aandacht is per kind.
ACTIE: SCHOOLBOEKEN
  • Komend schooljaar beginnen er 4 nieuwe klassen op de Unity School. Om goed onderwijs te kunnen geven zijn er lesboeken nodig. Voor €150,- kunnen wij alle klassen voorzien. Doneer jij ook een boek voor €4,50.

BEKIJK DE ACTIEPAGINA