ACTIE: Omheining Lwala School

Help jij ons mee om de omheining van de Lwala Meisjesschool te herstellen?

Stichting Chica zamelt op dit moment geld in voor de Lwala Meisjes School in Oeganda. Op deze school krijgen ca. 1000 meiden basisonderwijs. Een grote groep van deze meisjes slaapt doordeweeks ook op de school, omdat ze te ver van de school wonen en het de kwaliteit van het onderwijs verbeterd.

Omdat de omheining van het schoolterrein op veel plekken kapot is en op sommige stukken zelfs volledig weg, willen wij dat herstellen. Zodat het ’s nachts veiliger wordt op de school en de meisjes en de leraren met een gerust gevoel kunnen gaan slapen en de volgende dag uitgerust weer aan een mooie toekomst kunnen gaan werken.

Doneren aan Stichting Chica

Je kunt aan Stichting Chica doneren door geld over te maken naar IBAN Rekeningnummer NL27 RABO 0102 1679 23

Je kunt veilig en snel doneren door rechtstreeks geld over te maken naar ons bankrekeningnummer. Je hebt zelf de controle en het gaat rechtstreeks zonder tussenstappen en extra kosten naar ons als Stichting.

PERIODIEK DONEREN
Wil je Stichting Chica vaker dan 1x ondersteunen. Stel dan een automatische overboeking in. Je hebt dan zelf de controle over hoeveel en wanneer. Ook stopzetten is dan heel gemakkelijk.

ONLINE DONEREN via o.a. iDeal
Klik op de onderstaande knop om online te doneren aan Stichting Chica. Er opent dan een PDF met een QR-Code. Scan deze met je telefoon om te doneren. Je kunt ook op de link onder de QR-Code klikken. Kies daarna zelf een bedrag dat je wilt doneren en volg de stappen om het af te ronden.

DONEER ONLINE

Online shoppen is gratis doneren!

Shop bij je favoriete online winkel en steun met je aankoop onze projecten, zonder dat je aankoop duurder wordt!

Het is simpel en snel gedaan met alleen een paar extra muisklikken.

Je doet de bestellingen gewoon via je favoriete webshop. Het enige wat je extra doet, is eerst naar www.doelshop.nl/chica gaan. Zoek daar je favoriete shop zoals bol.com, Coolblue, Mediamarkt, Wehkamp, booking.com en meer dan 400 andere webwinkels..

Als je via onze pagina naar je favoriete webshop gaat en daarna gelijk wat besteld, krijgen wij automatisch een kleine bijdrage mee.

Jij blij met je aankoop en ook de kinderen in Oeganda blij met nieuwe schoolmaterialen.

SUCCES: Veilig sanitair Unity School

Persoonlijke hygiëne is belangrijk. Ook kinderen in Oeganda hebben daar recht op! Help jij mee om dat te realiseren?

Sinds 2016 ondersteunt Stichting Chica samen met de lokale community en Call to Care Uganda (USA) de Kalaki Unity School in het Noorden van Oeganda. Ieder jaar komen er weer klassen en andere ruimtes bij. Nu zijn de ontwikkelingen zover, dat ook meisjes, die al ongesteld kunnen worden, naar deze school komen (in Oeganda begint dat bij een leeftijd van ca. 10 jaar). Die meisjes willen zeker niet meer de toilet- en wasruimtes delen met de jongens. Daarom is er een nieuw, apart gebouw nodig met toiletten en een wasruimte.

Bekijk de actiepagina