Sinds 2016 ondersteunt Stichting Chica samen met de lokale community en Call to Care Uganda (USA) de Kalaki Unity School in het Noorden van Oeganda. Ieder jaar komen er weer klassen en andere ruimtes bij. Nu zijn de ontwikkelingen zover, dat ook meisjes, die al ongesteld kunnen worden, naar deze school komen (in Oeganda begint dat bij een leeftijd van ca. 10 jaar). Die meisjes willen zeker niet meer de toilet- en wasruimtes delen met de jongens. Daarom is er een nieuw, apart gebouw nodig met toiletten en een wasruimte.

Toiletten en wasruimte

Het toiletgebouw, dat 2017 door Stichting Chica werd gedoneerd, heeft 4 latrines (2 voor jongens, 2 voor meisjes) en een latrine voor kinderen met een handicap. Met de huidige groei van de school is dit niet meer voldoende. We willen daarom graag dit jaar een tweede toiletgebouw neerzetten met nog eens 5 latrines, waarvan 1 voor kinderen met een handicap en een wasruimte. De aparte ruimte in het andere gebouw wordt nu voornamelijk gebruikt door de onderwijzers.

Persoonlijke hygiëne is belangrijk

In 2020 zijn we met ons allen weer geconfronteerd hoe belangrijk persoonlijke hygiëne is. En in een Afrikaanse cultuur is privacy voor de meisjes erg belangrijk.
Zonder goede voorzieningen behoud de school niet haar leervergunning. Geen aparte wasruimte zou betekenen, dat meisjes worden uitgesloten van het onderwijs. Zo hangen hier persoonlijke hygiëne en persoonlijke ontwikkelingen heel nauw samen. Gun de kinderen ook in dit redelijk afgelegen gebied kans op goede ontwikkeling. Door goede hygiëne mogelijk te maken.

Kosten van de bouw

De totale kosten voor de bouw van de nieuwe latrines en de wasruimte bedragen 4.500 euro.

We zijn samen sterk, hier voor ons in Nederland. Zijn we ook samen sterk voor deze kinderen in Oeganda?

Doneer en help ons om deze ruimte mogelijk te maken.

PERSOONLIJKE HYGIËNE IS BELANGRIJK. OOK KINDEREN IN OEGANDA HEBBEN DAAR RECHT OP

Wat hebben we al opgehaald
APR 24
GEDONEERD DOOR ?