Sinds 2016 ondersteunt Stichting Chica samen met de lokale community en Call to Care Uganda (USA) de Kalaki Unity School in het Noorden van Oeganda. Ieder jaar komen er weer klassen en andere ruimtes bij. Nu zijn de ontwikkelingen zover, dat ook meisjes, die al ongesteld kunnen worden, naar deze school komen (in Oeganda begint dat bij een leeftijd van ca. 10 jaar). Die meisjes willen zeker niet meer de toilet- en wasruimtes delen met de jongens. Daarom is er een nieuw, apart gebouw nodig met toiletten en een wasruimte.

Toiletten en wasruimte

Het toiletgebouw, dat 2017 door Stichting Chica werd gedoneerd, heeft 4 latrines (2 voor jongens, 2 voor meisjes) en een latrine voor kinderen met een handicap. Met de huidige groei van de school is dit niet meer voldoende. We willen daarom graag dit jaar een tweede toiletgebouw neerzetten met nog eens 5 latrines, waarvan 1 voor kinderen met een handicap en een wasruimte. De aparte ruimte in het andere gebouw wordt nu voornamelijk gebruikt door de onderwijzers.

Persoonlijke hygiëne is belangrijk

In 2020 zijn we met ons allen weer geconfronteerd hoe belangrijk persoonlijke hygiëne is. En in een Afrikaanse cultuur is privacy voor de meisjes erg belangrijk.
Zonder goede voorzieningen behoud de school niet haar leervergunning. Geen aparte wasruimte zou betekenen, dat meisjes worden uitgesloten van het onderwijs. Zo hangen hier persoonlijke hygiëne en persoonlijke ontwikkelingen heel nauw samen. Gun de kinderen ook in dit redelijk afgelegen gebied kans op goede ontwikkeling. Door goede hygiëne mogelijk te maken.

Kosten van de bouw

De totale kosten voor de bouw van de nieuwe latrines en de wasruimte bedragen 4.500 euro.

Wilde Ganzen

Stichting Chica realiseert dit project in samenwerking met Wilde Ganzen.

Over Wilde Ganzen:

Wilde Ganzen steunt ieder jaar honderden projecten in tientallen landen. Deze projecten worden altijd opgezet door Particuliere Ontwikkelingsorganisaties (POI) uit Nederland samen met Lokale Partnerorganisaties (LPO) in het land waar het project plaats vindt. Meestal zijn dat landen in Latijns Amerika, Afrika of Azië. De projecten die we steunen verschillen soms van elkaar, maar ze zijn altijd heel concreet. Denk bijvoorbeeld aan de bouw van een school of een opleidingsplek voor ziekenhuispersoneel. Maar we steunen ook projecten die te maken hebben met voedselzekerheid en schoon water. Voor meer over Wilde Ganzen, bezoek hun website: www.wildeganzen.nl

Wat kan je doen?

Je kunt ons op verschillende manieren helpen.

• DONEER RECHTSTREEK VIA IBAN NR: NL27 RABO 0102 1679 23 T.N.V. STICHTING CHICA O.V.V. KEUKEN JEHIEL SCHOOL
  • Doneer online een bedrag naar keuze via WhyDonate** (iDeal)
  • Doneer gratis, door via onze pagina Doelshop Pagina je online aankopen te doen.
  • Zet je eigen actie op en stort het opgehaalde bedrag op onze bankrekening.

** Whydonate is een online crowdfundingplatform. Omdat zij kosten maken voor het in de lucht houden van dit platform vragen zij om een “fooi” van minimaal 10% die bovenop de donatie komt.

WE HEBBEN VOLDOENDE GELD INGEZAMELD OM TE STARTEN MET DE BOUW. VOLG DE LAATSTE UPDATES OP ONZE NIEUWS & VERHALEN PAGINA

Wat hebben we al opgehaald
Maa 23
GEDONEERD DOOR WILDE GANZEN