Bakmix Actie Stichting Chica 2023

Het is weer tijd voor de jaarlijkse bakmix actie van Stichting Chica. Vorig jaar hebben we geld ingezameld voor wat algemene dingen als schoolmateriaal, maandverband, boeken en bouwmaterialen. In April dit jaar zijn we in Oeganda geweest en hebben we voor alle scholen de voorraad van de bovenstaande materialen aan kunnen vullen. Dit jaar hebben we een specifieker doel waar we geld voor willen inzamelen.

Waar zamelen we dit jaar geld voor in?

Dit jaar zamelen we geld in voor de Lwala Meisjesschool. De omheining rondom het schoolterrein is beschadigd en er zitten grote gaten in. Het schoolterrein is daardoor toegankelijk op plaatsen, waar we dat niet willen. Op de Lwala School overnachten ook meisjes en onderwijzers, omdat ze te ver van de school wonen. Wij willen hen graag een veilige slaapplek bieden door de omheining zo snel mogelijk te repareren.

Onze vrijwilligers hebben dit jaar door onder andere te werken op festivals en markten al €1.400,- voor dit project opgehaald. Dank je wel daarvoor. We hebben nu nog €400,- nodig om de gehele omheining te kunnen repareren.

Help jij ons mee door 1 of meerdere bakmixen te kopen, zodat we ook de laatste 400 euro binnen kunnen halen?

Wie is Stichting Chica

Stichting Chica ondersteund de Unity School, Jehiel School en Lwala Meisjes school in Oeganda. Op dit moment ligt de focus op het bouwen/onderhouden/verbeteren van onder andere klaslokalen, voorzieningen als keuken, toiletten ed. en het aanschaffen van schoolmaterialen en maandverband om kinderen zoveel mogelijk een kans op onderwijs te geven. Daarnaast ondersteunen we in het zelfstanding blijven (worden) van deze scholen, door samen met het schoolbestuur/lokale community inkomst generende projecten, zoals bijvoorbeeld landbouw/boomkwekerij/naaiatelier, op te zetten. Met deze inkomsten betalen de scholen onder andere de algemene kosten en salarissen van het personeel.

Gratis doneren

Winkel je wel eens online? Bij heel wat grote webwinkels ontvangt Stichting Chica een voor je gratis donatie mits je bestelt via doelshop.nl/chica Het zou ontzettend fijn zijn, als je ons ook zo zou willen steunen.

Bestellen

Bestel online via het onderstaande formulier. Wordt het formulier niet goed weergeven klik dan hier..