De Jehiel is een basisschool in de binnenlanden van het Amuria District in Oeganda. In dit soort afgelegen gebieden is het gebruikelijk dat de school zorgt voor woonruimte voor de leraren. Op dit moment doen ze dat door het huren van duurdere huizen in het dorp. Door eigen huizen te bouwen op het schoolterrein, kan de Jehiel School veel geld besparen. Het wordt dan makkelijker om de salarissen en de kosten van de school te dragen en te investeren in de kwaliteit van het onderwijs.

Waarom is de bouw van de huizen belangrijk?

De Jehiel school is een private school en dus afhankelijk van het kleine beetje schoolgeld die door de leerlingen wordt betaald. Tijdens de coronapandemie ging het er voor scholen in Oeganda iets anders aan toe, dan in Nederland. De Oegandese overheid besloot namelijk om de scholen bijna 2 jaar lang te sluiten. Dit betekende voor veel scholen, dat er geen inkomsten waren. Maar veel kosten, zoals huur en salarissen liepen gewoon door. Om in de toekomst dit soort scenario’s beter de baas te kunnen, willen we beginnen met de bouw van 3 huizen.

Kosten van de bouw

De huizen zullen worden gebouwd door mensen uit de lokale community. De kosten van de bouw van 3 huizen (werkloon en materiaal) zijn begroot op ca. 2.700 euro. Naast de school en haar leraren en leerlingen, helpen we dus ook de lokale community door middel van inkomsten.

Wat kan je doen om ons te helpen?

Je kunt ons op verschillende manieren helpen.

• DONEER RECHTSTREEK VIA IBAN NR: NL27 RABO 0102 1679 23 T.N.V. STICHTING CHICA O.V.V. Huizen Jehiel School
  • Doneer online via de knop op deze pagina.
  • Doneer gratis, door via onze Doelshop Pagina je online aankopen te doen.
  • Zet je eigen actie op en stort het opgehaalde bedrag op onze bankrekening.

** Whydonate is een online crowdfundingplatform. Omdat zij kosten maken voor het in de lucht houden van dit platform vragen zij om een “fooi” van minimaal 10% die boven op de donatie komt.

Door het bouwen van huizen voor de leraren kan de Jehiel school veel geld besparen, die weer ten goede komt aan beter onderwijs voor de kinderen.

Wat hebben we al opgehaald?
Jul 12
Opbrengst gastlessen door Gerard & Tineke