Decemberbakmixen – lekker voor jezelf én fijn voor “onze” scholen in Oeganda

Decemberbakmixen

Hallo supporters van Stichting Chica,

Het weer laat zien: we stomen af op het seizoen van bezinning, feesten, kaarsenlicht … en lekkernijen.

Een half jaar geleden lanceerde Stichting Chica haar eerste bakmixenactie. Dat was een bijna onverwacht succes! Alle reden dus, om nu wederom onze passie jullie aan het hart te leggen.

Eerdere jaren konden we als stichting door werken voor festivals geld inzamelen. Dat is nog steeds niet mogelijk. Om de scholen in Oeganda – de Jehiel, de Lwala en de Kalaki Unity – te kunnen blijven ondersteunen in hun ontwikkeling spreken we je daarom dus graag rechtstreeks aan. Tussen 1 en 14 november kun je via Stichting Chica je bakmixen van de Vragender Molen bestellen. De Vragender Molen steunt ons, door ons de bakmixen voor inkoopprijs ter beschikking te stellen. Zo houden we bij iedere bakmix een bedragje over, dat we op de scholen in Oeganda in kunnen zetten.

Sinds begin van het jaar zijn we – naast lopende zaken – met twee grotere projecten bezig: uitbreiding van de sanitaire voorzieningen bij de Kalaki Unity School en de bouw van lerarenhuisjes bij de Jehiel School. Opbrengst van deze bakmixenactie gaat met name naar de sanitaire voorzieningen van de Kalaki Unity. De afgelopen anderhalf jaar hebben we allemaal mogen ondervinden, hoe belangrijk goede hygiëne is. Op de Kalaki zijn wel basale sanitaire voorzieningen aanwezig, maar door de uitbreiding van de klassen, en ook met kinderen in een leeftijd, die de puberteit al kunnen raken, zijn er meer sanitaire voorzieningen nodig, zeker voor de meisjes.

Hou je postbus dus a.u.b. in de gaten voor meer informatie.

We zouden het ontzettend fijn vinden, als je ons (weer) zou willen steunen, naja, niet zozeer ons, vooral deze school/scholen in Oeganda, die in het ietwat afgelegen noordoosten van het land basisonderwijs bieden aan de kinderen daar.