Bakmix Actie November 2021

Hallo supporter van Stichting Chica,

Onlangs kondigden we onze decemberbakmixenactie (al eens ins Scrabble geprobeerd?) aan. De komende twee weken kun je bij ons je bestelling indienen via ons online bestelformulier.

Met je deelname aan deze bakmixenactie ondersteun je de uitbreiding van sanitaire voorzieningen bij de Kalaki Unity School in Oeganda, één van de scholen, waar Stichting Chica standaard mee samenwerkt om goed onderwijs mogelijk te maken. Op scholenpagina kun je meer lezen over onze projecten, die we samen met de lokale communities opzetten en vormgeven.

Bij voorbaat dank, dat je bereid bent ons werk met je deelname aan deze actie te ondersteunen!

Bestelde producten worden omstreeks 22 november bezorgd.

Stuur je ons ook een foto van je bakmoment met een mix die je via Chica hebt besteld? We delen die dan graag op onze insta!

Over Stichting Chica..

Stichting Chica ondersteunt een drietal basisscholen in Oeganda. De ondersteuning bestaat zowel in het (laten) bouwen van klaslokalen, keuken en/of sanitaire ruimtes, ondersteunen met lesmateriaal en begeleidt de weg naar financiële zelfstandigheid, samen met de community waar de school staat.

Waarom deze actie?

Afgelopen jaren hebben we een behoorlijk deel van onze fondsen via werkzaamheden bij festivals en andere activiteiten kunnen organiseren. Dat is nu al geruime tijd weggevallen. Deels hebben we andere bronnen kunnen vinden, maar voor het werk dat we graag willen blijven doen zijn er meer oplossingen nodig. Vandaar dus deze keer een Bakmixen Actie.

Wat gaan we met het geld doen.

De scholen zijn ook in Oeganda zijn al bijna 1.5 jaar gesloten. Bij een school (de Jehiel School) is door slecht weer de keuken ingestort. De kinderen op een schooldag van een warme maaltijd kunnen voorzien is wel een belangrijk onderdeel van alle dag. Ook moeten op die school de latrines (toiletten) vervangen worden.

Op een andere school (Kalaki Unity) zijn er in 2019 nieuwe leslokalen bijgebouwd. Hier is extra sanitair nodig. Omdat er nu meer kinderen naartoe kunnen. En ook omdat er nu ook oudere kinderen zijn, meisjes, die ongesteld kunnen worden en een aparte veilige, schone plek nodig hebben om maandverband te kunnen wisselen.

Alle drie de scholen hebben zeep en desinfectie nodig; ook daar zijn i.v.m. corona hygiënemaatregelen aangescherpt.