Bouwupdate #2: Bouw kleuterklassen voor de Jehiel school wordt binnenkort hervat.

Hoe help je Oeganda in coronatijd het beste?

We weten allemaal hoe belangrijk het is om in deze tijd aan het werk te blijven. Hoe we de lokale ondernemers het beste kunnen steunen: door lokaal in te kopen. Stichting Chica doet dat in Oeganda al jaren voor de projecten, die de stichting daar ondersteunt. En ook nu tijdens coronatijd blijven we dat uiteraard doen.

De bouw van de 3 lokalen voor de kleuterklassen bij de Jehiel School heeft even stilgelegen i.v.m. de lockdown in Oeganda. Maar inmiddels heeft onze lokale man, ondanks dat de lockdown nog van kracht is, toestemming gekregen om de ingekochte materialen op een verantwoorde manier naar de school te mogen vervoeren. Immers, in de eerste tijd mocht je in Oeganda niet eens je eigen auto gebruiken om naar het ziekenhuis te gaan.

Bouw kleuterlokalen wordt hervat

Bij de Jehiel School zullen lokale bouwvakkers binnenkort op een corona-veilige manier verder gaan met de bouw van de lokalen. We zijn erg blij dat de toestemming voor het vervoeren van de materialen er is en dat er (onder voorwaarden) gebouwd mag worden. Dit betekent niet alleen dat er straks goede lokalen zijn voor de kleuters, zodra de scholen weer opengaan; het betekent ook de zo belangrijke inkomsten voor diverse Oegandese bouwvakkersgezinnen in deze moeilijke tijd.

Corona

We hebben als stichting veel nagedacht wat we zouden kunnen doen om de mensen in Oeganda te kunnen helpen en we denken dat dit de beste manier is. En naast de inkoop van bouwmaterialen, zullen we uiteraard ook zorgdragen voor de juiste voorlichting en hulpmiddelen als zeep, water enzovoort, zodat er veilig kan worden gewerkt.