Unity School

Prachtige samenwerking voor de Unity School

“Een stichting en/of project zelf hoeft niet groot te zijn, om een verschil te maken. Rechtstreeks contact met de lokale community, een goed netwerk en de juiste samenwerkingen hebben hier een veel groter aandeel in”.

Stichting Chica werkt al jaren volgens het bovenstaande principe. En ook dit jaar heeft het zijn kracht weer bewezen. We hebben weer een super gave samenwerking tot stand gebracht in Oeganda.

Een dovenschool met een opleiding tot timmerman met heel weinig werk. Een school, waar we een klaslokaal voor P1 voor gaan bouwen de komende maanden, waar nog geen houten tafels en stoelen voor aanwezig zijn.

De Ngora School for the Deaf is de school waar Stichting Projecten Soroti al jaren goed werk levert en inmiddels bijna de hele school een opknapbeurt heeft gegeven. Op deze school hebben ze ook een timmeropleiding voor dove kinderen. Omdat de school in een afgelegen gebied ligt is er niet veel werk en dus ook weinig geld om iedere keer nieuw hout te kopen.

Komende februari, wanneer Evert en Nel van Stichting Projecten Soroti weer naar Oeganda reizen om verder te werken aan Ngora School zullen zij namens Stichting Chica en de Unity Nursery and Primary School hout inkopen om houten tafels & banken te laten maken voor klas P1 van de Unity School.

Met andere woorden. De Ngora School met de timmerleerlingen blij, omdat ze hout hebben en voor een echte klant aan het werk kunnen. De Unity School blij omdat er in februari, 20 tafels & stoelen voor P1 voor ze wordt gemaakt.

En uiteraard wij blij dat we er opnieuw een prachtige samenwerking tot stand is gekomen tussen Stichting Projecten Soroti en Stichting Chica. We werken namelijk ook al samen aan de Jehiel Nursery and Primary School.

———

Op de foto het eerste resultaat van deze samenwerking. 8 van deze prachtige stoelen die Evert en Nel aan de Unity School hebben geschonken.

Unity School is open

Vorige week deelden we foto’s van de eerste nieuwe gebouwen op de Unity School. Een school is natuurlijk niet compleet, als er geen kinderen aanwezig zijn.

Daarom zijn we erg blij, dat we kunnen meedelen dat de eerste kinderen nu les krijgen op de Unity School. Er is een babyklas en een klas voor de oudere kinderen. Graag zouden we meer klassen starten op deze school. Hiervoor moeten er meer klaslokalen gebouwd worden. Dit willen we de komende jaren realiseren.

Wil jij daar ook een steentje aan bijdragen? (Bekijk de video onder lees meer)

Prachtige gebouwen en latrines voor de Unity School

De eerste gebouwen van de Unity Nursery and Primary School zijn klaar. Ze beschikken nu over goede latrines voor jongens, meisjes en 1 speciaal voor mindervalide kinderen, een opslag/keuken, Staffroom en een klaslokaal. Na een lange voorbereiding en een goede samenwerking met Call to Care Uganda en de community staan er nu dan 4 prachtige gebouwen.

Abonneren op deze RSS feed